DIY Fotolijst

Hallo lieve bloglezers.

Foto’s, foto’s, foto’s.. Heb jij ook zoveel foto’s? Nou ik wel.. achja ik ben er zelf schuldig aan. Ik hecht veel waarde aan foto’s. Foto’s zeggen veel en kunnen je even terugbrengen naar het moment. Daarom hou ik zo van foto’s maken! Ik heb een leuke en makkelijke DIY(Do It Yourself) gemaakt die ik met jullie wil delen.

IMG_7187

Dinsdagavond was een vriendin bij mij en ze zag dit staan en vroeg of ik de foto’s kon toelichten. Bij elke foto kon ik iets vertellen en zat een mooi verhaal achter. Super leuk toch! En het leuke van deze DIY is dat je de foto’s ook kan verwisselen met nieuwe ‘hoogtepunten’ uit je leven!

Wat heb je nodig?

– Oude lijst. Deze vond ik voor een paar cent bij de kringloopwinkel.

– Witte verf. Ik had nog een restje muurverf staan en heb dat maar gebruikt. Bij de action hebben ze trouwens ook goedkope witte verf bij de knutselafdeling. (Home deco staat daarop)

– Kwast

– Touw

– Mini spijkertjes

– Hamer

– Kleine knijpertjes

– Leuke herinnering foto’s. Ik liet ze bij de Hema op polaroidformaat afdrukken.

Hoe maak je het?

Bekijk eerst hoeveel foto’s er onder elkaar passen in jou lijst, dan weet je hoeveel touwtjes boven elkaar kunnen komen te hangen. Knip het touw op maat, doe dit ruim zodat je makkelijk een knoopje kan maken. – oké dit weet ik uit ervaring..haha- Sla (voorzichtig) de spijkertjes achter in het frame. Ik had daar een perfect plekje voor -zie de foto’s-  maar is die van jou nou anders en lukt dat niet? Je kan de spijkertjes eventueel ook in de voorkant van je lijst slaan, dan ga je ze zien maar dat geeft ook wel een leuk effect!
Hier sla je dan de spijkertjes:

IMG_7181

Als de spijkertjes in je lijst zitten knoop je het touw eraan. Nu kan je met verf aan de slag gaan hoe jij dit leuk vind. Ik heb het een beetje een ‘old look’ gegeven maar je kan het natuurlijk ook gewoon helemaal wit verven of een kleur die jij wilt! Je zou ook met maskingtape de lijst kunnen versieren;) Doe het lekker zoals jij het wilt. Hang de foto’s leuk met de knijpertjes op en geef het en mooi plekje!

IMG_7160 IMG_7166 IMG_7187

IMG_7200

Ik heb trouwens deze super de puper, leuke, hippe, polaroid camera gekocht. Deze ‘schoonheid’ heet Fujifilm instax 210. Nouja schoonheid.. eigenlijk ziet hij er een beetje gek en groot uit. Even wennen hé.. Maar nee ik mag er echt geen slecht woord over spreken want hij werkt super en je krijgt hele mooie foto’s in echt polaroid formaat. Je moet ook nog eens wachten totdat de foto zichtbaar is.. hoe spannend is dat! Geen luxe dat je de foto meteen kon zien, maar spanning of ik goed had ‘gericht’. De camera kwam ik tegen op marktplaats voor een prikkie en kon het niet laten om hem te kopen! Voor dit DIY project gebruik ik hem nu! Want als er een leuk/mooi/speciaal moment is maak ik een leuke foto die ik meteen op kan hangen in mijn zelfgemaakte fotolijst met de mooiste momenten! Ook trouwens super leuk voor een bruiloft gastenboek. Maak een leuke photobooth, de foto kan meteen in een boek worden geplakt en ze kunnen er dan meteen wat leuks bijschrijven! De ‘films’ (fotobladen) zijn wel best prijzig maar ach.. bruiloften zijn nou eenmaal duur en genoeg andere dingen waar je op kan besparen;) Ik denk dat ik ook maar eens een blog ga schrijven over budget wedding tips want die heb ik genoeg! Dus hou mijn blog in de gaten want die houden jullie te goed!

Be fit and inspired!
x Liefs Marloes

Geef een reactie

