Ex-vet

Ex-vet

Mijn ouders hadden een super leuk cadeautje voor mij omdat ik 12 kilo ben afgevallen.
Dit was het cadeau:

IMG_20150315_220738

Leuke vergelijking hé! Deze woog precies 12 kilo (mijn ex-vet) En hierin zaten allemaal gezonde dingen. Ik vond het zo leuk dat ik dit kreeg! Het werd voor mij echt visueel wat ik ben afgevallen en dat ik dit er nooit meer erbij wil hebben.

Van één product uit mijn ex-vet-zak (;)) heb ik frietjes van gemaakt. Deze wil ik met jullie delen.
Frietjes van knolselderij.. Knolselderij is een niet zo bekende groente -of tenminste voor mij- maar ik weet dat je hier makkelijk frietjes van kan maken dus daarom heb ik dit een keer geprobeerd. Ze smaken niet zoals echte frietjes maar wel een lekker alternatief! Stiekem vind ik zoete aardappel frietjes lekkerder dan deze frietjes maar deze zijn zeker het proberen waard!

IMG_6204

Frietjes van knolselderij

  • 1 knolselderij
  • 1 eetlepel kokosolie (of olijfolie)
  • Peper en zout
  • Paprika poeder

Verwarm de oven voor op 180 graden. Schil de knolselderij en snij in gelijke frieten. Doe ze in een bak en voeg hier de gesmolten kokosolie of olijfolie, peper, zout en paprikapoeder aan toe. Eventueel kan je ook nog Italiaanse kruiden eraan toevoegen ook erg lekker! Leg ze op een bakplaat met bakpapier. Strooi er nog wat zout overheen. Laat dit 20 minuten in de oven staan, draai ze dan om en doe ze nog 20 minuten. Gewoon even in de gaten houden wanneer ze lekker bruin zijn.

Eet smakelijk!

Eet jij ook wel eens iets wat je niet kent? Waar heb jij nog nooit mee gekookt?
IK DAAG JE UIT : koop eens een groente die je nog niet -goed- kent en maak er wat lekkers van! Google een lekker recept en probeer! Laat jij een berichtje achter als je de uitdaging bent aangegaan? Of als jij een lekker recept hebt met een ‘vergeten’ groente?
Ik heb een venkel gekocht. Nog nooit mee gekookt, maar ik hou erg van een anijs smaak dus ben heel benieuwd hoe het smaakt als ik ermee kookt.
Wordt vervolgd dus!

IMG_7477

x Marloes

2 gedachtes over “Ex-vet

  1. Wat een orgineel kado Marloes….je staalt er helemaal van….alle reden om trots op je zef te zijn…..ik ben het ook bere trots op je …. toppie Marloes 👍

    Verzonden vanaf Samsung-tablet

    Like

Geef een reactie

