Venkelsoep

image

Donderdag is het bij ons SOEP-DAG. Omdat we allebei sporten ‘s avonds -en ik heel snel last van mijn mild krijg- hebben we dit zo ingesteld. Nu had ik nog een venkel liggen, waar jullie nog een recept van tegoed hadden. Dus was de combi snel gemaakt. Ik hoorde dat het een anijssmaak heeft en dat vind ik erg lekker in de thee. Dus het proberen waard! Ik had wat verschillende recepten via internet opgezocht en het een beetje bij elkaar gemixt zodat het mij lekker leek. Deze deel ik nu met jullie.

image

Ingrediënten:

1 venkel

2 preien

1 appel geschild

2 handjes walnoten

1,5 bouillonblokje

800 ml water (denk ik.. ik deed er steeds wat bij tot hij de goede dikte had. Dus beetje op gevoel)

Peper

Zout

Olijfolie

Tijm

Hoe maak je het?
Hak de prei in stukjes. Doe de olijfolie in een pan en verhit dit. Doe daar de prei en de tijm bij. Laat dit ongeveer 4 minuten bakken. Hak ondertussen de venkel en appel en gooi dit erbij. Laat dit ongeveer 5 minuten bakken totdat de venkel zacht is. Voeg 1 handje walnoten toe en roer. Voeg dan de kruiden en de bouillon toe. Laat dit ongeveer 15 minuten sudderen. Haal het van het vuur en pureer alles. Breng eventueel nog wat op smaak met zout en peper. En garneer met walnoten.

image

Het was leuk om een keer te koken met iets wat ik nog nooit had gedaan. Ik had geen idee hoe dit ging smaken. Ik vond dat je –in dit recept- de venkel niet zo goed proefde. Maar het was wel lekker.

Heb jij ook iets gekookt waar je nog nooit mee gekookt hebt? Ik ben benieuwd. Laat een berichtje achter!

Liefs Marloes

Geef een reactie

