The story of my zucchini

Vandaag deel ik mijn ontroerende liefdes verhaal over mijn courgette plantjes.
Je kan zoveel met een courgette! Daarom is het ook één van mijn lievelingsgroente.
Ik ben niet zo’n held in de tuin. Een paar weken geleden hád ik geen eens een tuin. Nu wel, ofja een tuintje.. En wat mag daarin niet ontbreken? Juist.. een eigen courgette kweekerij! Ik zei al dat ik niet zo’n held was in tuin dingen en planten water geven maar alles is te leren toch? Ik kocht zaadjes en plante ze netjes alle 6.

Lees verder voor : the story of my zucchini(courgette)

courgetteplant zaaien

Ik heb ze netjes gepland en gaf ze netjes elke dag water. Al na één paar dagen kwamen er al mini plantje uit! Wat super leuk, happy me! Van mijn ik-vergeet-ze-water-te-geven-probleem was ik meteen verlost. Elke dag zag ik ze groeien en ze dan verzorgen kan ik wel! Het voelde als mijn baby’tjes, haha oké ik weet dat dit erg klinkt maar ik gaf ze elke dag netjes water en zag dat ze steeds groter werden! Die sterke plantjes!

Op een dag kwam dié dag.. ze moesten de wijde wereld.. eeh tuin in.. Ohh neee, het gaat vanavond heel hard regenen. Kom toch nog maar even binnen hoor lieve plantjes. Totdat er een stemmetje in mijn hoofd zei; je moet ze loslaten Marloes.. Oké daar ging ik dan, ik heb ze buiten gezet in hun pot onder de tuinbank. Tja, het gaat in stapjes toch?! Oh wie herkent dit in zijn leven? Ik heb nog geen eens kinderen, dat belooft nog wat! 😉

Oké even terug naar mijn plantjes. Zie hier de groei van deze makkers..

courgette plant

Ik kan niet wachten totdat ik van mijn eigen plantjes courgettes kan plukken en lekkere soep kan maken. Of natuurlijk deze heerlijke gevulde courgettes. Deze wil ik graag met jullie delen want zijn heerlijk!

Gevulde courgette

Recept gevulde courgette

Ingrediënten voor 4 personen

2 courgettes
300 gram gehakt
Olijfolie
Half bakje champignons
Paar cherry tomaatjes
1 ui
1 knoflook teentje
Peper en zout
italiaanse kruiden
100 gram geraspte kaas
1 klein blikje tomaten puree
Feta

Hoe maak je het?

Verwarm de oven voor op 180 graden.
Was de courgette en snij hem in de lengte door de midden. Hol de courgette uit en bewaar de inhoud nog even. Smeer de courgettes in met wat olijfolie. Bak het gehakt rul met wat peper en zout en Italiaanse kruiden. Snij de champignons heel erg fijn, dit kan eventueel ook in een hakmolen. Snipper het uitje en de knoflook. Voeg dit bij het gehakt. Bak het even zo’n 3 minuten en voeg daarna het blikje tomatenpuree toe. Snij de cherry tomaatjes in vieren. Leg de courgettes in een ovenschaal en vul ze met het gehakt mengsel. Voeg de tomaatjes toe en strooi wat feta en kaas hierover. Nog even 15 minuutjes in de oven en klaar is kees!

____________________________________________________________________________________________________

UPDATE

Mijn courgette plantjes krijgen baby’s! YEAH de eerste courgettes zijn in zicht! Ik hou jullie op de hoogte als ik mijn eerste courgettes kan oogsten!

courgette plant zucchini courgette

Kook & geniet
Liefs x
Marloes

Geef een reactie

