Salade tip

Ik hou van salades. Als Pim s’avonds werken is en ik uit mijn werk kom heb ik vaak geen zin meer om lang in de keuken te staan. Vaak flans ik dan snel een salade in elkaar. Deze salade is een van mijn favorieten. Mijn moeder maakte hem vroeger altijd en ik maak hem nu nog steeds regelmatig. Ook heerlijk om als lunch!
Dus bij deze een heerlijke lunch of diner tip!

koolrabi

Koolrabisalade

Ingrediënten (voor 2 personen):

  • 2 koolrabi’s
  • 2 appels
  • 1 kleine halve ui (of 1/4 grote ui)
  • 1 knoflookteentje
  • 50 gram walnoten
  • Handje pompoenpitjes of zonnenbloempitjes

Dressing

  • 1 eetlepel mayonaise
  • Scheutje azijn
  • 1 eetlepel citroensap
  • ½ theelepel mosterd
  • Peper en zout

Hoe maak je het?
Schil de koolrabi en rasp ze grof. Schil de appel en rasp deze ook grof. Rasp het uitje heel fijn. Maak de dressing door de mayo, azijn, mosterd, citroensap, peper en zout te mengen.

Strooi wat noten erover heen en eet smakelijk!

koolrabisalade

Tips from mommie: Neem niet de grootste koolrabi, de kleinste zijn vaak het sappigst en dus het lekkerste. &  In plaats van geraspt uitje kan je ook bieslook nemen.

x Liefs Marloes

Geef een reactie

