Dat is peanuts..

Mijn zus kwam deze week met een lekkere maaltijdsoep die ze had gemaakt. Pindasoep, ja écht pindasoep. Ik keek ook even raar op maar ze zei dat het super lekker was dus werd ik wel nieuwsgierig. Pim vroeg vandaag ; Wat eten we vandaag? Pindasoep zei ik. Wahat pindasoep? Je eet toch geen pindasoep. Maar na 20 minuten -zo snel maak je m namelijk- stond er heerlijke gevulde pindasoep op tafel. Pim wat vind je ervan? Hmm verrassend lekker!

Ben jij nou ook nieuwsgierig geworden? Ik zeg .. maak m eens! Super simpel en echt verrassend lekker!
Het recept komt van 24kitchen maar ik heb het een beetje aangepast.

Pindasoep

Pindasoep

Ingrediënten:

– 400 gram kipfilet
– Zonnebloemolie
– Zout en peper
– 2 uitjes
– 1 knoflookteentje
– 1 rode peper
– 200 ml kokosmelk             -Gewoon te koop in de supermarkt-
– 2 kippenbouillonblokjes
– 150 gram quinoa
– 200 gram pindakaas
– 1,2 liter water
– 4 bosuitjes
– 50 gram (gezouten) pinda’s

Hoe maak je het?
Verhit een scheutje olijfolie in een soeppan. Snij de kipfilet en doe in de pan met peper en zout. Bak dit ongeveer 3 minuten. Snij de uitjes en knoflook fijn. Verwijder de zaadjes uit de peper en snij fijn. Voeg dit allemaal toe aan de kip en bak kort mee. Voeg het water, bouillonblokjes, kokosmelk, quinoa en pindakaas en laat ongeveer 15 minuten op een laag vuurtje koken totdat de quinoa gaar is. Rooster ondertussen de pinda’s 2 minuten in een schone koekenpan. Snij de bosuitjes in stukjes en garneer de soep met pinda’s en bosuitjes.
Eet smakelijk.
Laat jij weten wat je ervan vond?

x Liefs Marloes

Volg je mij ook al op FacebookInstagram ?!

Geef een reactie

