High tea – paastip

Nog even en het is weer Pasen. Lekker samen ontbijten, chocolade eieren zoeken, paastakken versieren en als je echt geluk hebt komt de paashaas nog langs.
Pasen is voor mij toch meer dan dat. Ik wil vieren dat Jezus leeft en wat hij voor mij gedaan heeft. Door zijn dood en opstanding kan ik bij Hem komen en zijn al mijn fouten vergeven. Wat vier jij met Pasen?

Ga jij naar je familie om samen te lunchen of brunchen?
TIP: maak een gezonde high tea. Ik deel hieronder allemaal gezonde en lekkere high tea recepten! En het handige van een high tea is; laat iedereen iets zoet en iets hartigs meenemen. Met alle hapjes samen is het een perfecte lunch!

Afgelopen weekend hadden mijn moeder, mijn zus en ik een gezonde high tea voorbereid. Deze recepten moet ik natuurlijk met jullie delen. Super leuk voor een high tea met Pasen!

Ik heb er nog een paar gemaakt en gezocht op internet, voor je. Zodat je de aller lekkerste 10 zoete en 10 hartige gezonde high tea hapjes op een rijtje hebt!
Ze zijn niet allemaal zelf verzonnen, wel geïnspireerd door internet of hier en daar wat aangepast. Je vind het recept om op de titel te klikken.

ZOET

1. Carrot cookies

20160313_140953
Carrot cookies

2. Anijscake

20160313_140116
Anijscake met een vleugje cacao

3. Healthy chocolade muffins

20160313_140147.jpg
Chocolade muffins met banaan

4. Gezonde bounties

DSC02589
Gezonde bounties

5. Rocky road met abrikozen

DSC02573
Chocolade noten rotsjes met abrikoos

6. Mud pie 

image
Aller lekkerste chocolade mud pie á la Marloes

7. Fruitsalade

20160313_140315.jpg
Makkelijke fruitsalade

8. Brownies

Brownies
Mijn favoriete brownie van de bakkende buurvrouwen

9. Gezonde pannenkoek fruitspiesjes

 

 

Boekweit pannenkoek fruitspiesjes

10. Smoothie

 

Maak een heerlijke frisse smoothie!

HARTIG

1. Hartige pannenkoekjes

20160313_140215 (1)
Boekweitpannenkoekjes met kruidenkaas en komkommer

2. Bruschetta met gerookte forel en appelmayonaise

20160313_140110
Bruschetta met gerookte forel en appel mayonaise

3. Mini frittatas

20160313_143405 (1)
Mini frittata met zalm en paprika

4. Wraps rolletjes

Zalm kruidenkaas boekweitwrap rolletjes

5. Komkommer-tonijnsalade

DSC02563
Komkommer hapje met tonijsalade

6. Tomaat-mozzarella-basilicum spiesjes
Spreekt voor zich..

IMG_8194
Tomaat-mozzarella-basilicum spiesjes

7. Hartige scones

Scones met zonnebloempitten

8. Courgette rolletjes

Courgette rolletjes met parmaham
Courgette rolletjes met parmaham en kruidenkaas

9. Avocado ham hapjes

avocado ham hapjes
Avocado ham hapjes

10.  Komkommer hapje met gedroogde tomaat

Komkommer met kruidenkaas en gedroogde tomaat

 

THEE
Thee mag natuurlijk niet ontbreken bij een HIGH TEA! Hierbij nog wat inspiratie!

1. Sinaasappel-munt thee

Thee met sinaasappel en takken van munt
Een schijfje sinaasappel en een takje verse munt

2. Citroen-gember thee

Schijfje citroen, schijfje gember en snufje kurkuma

 

 

3. Kaneel thee

Een kaneelstokje, appel, steranijs en een kruidnagel

4. Steranijs thee

Steranijs

5. Rozemarijn-citroen thee

kruidenthee
Takje rozemarijn en een schijfje citroen

 

Al zin gekregen om een gezonde high tea te maken? Organiseer een leuke, gezonde high tea met vriendinnen of met je familie en laat iedereen wat lekkers maken!
Ik hoop dat ik je geïnspireerd heb!

x Liefs Marloes

Volg je mij ook al op FacebookInstagram ?!

 

Geef een reactie

