Havermout ontbijt

Een tijdje geleden hield ik een week bij wat ik at. Daar maakte ik deze blog over. Ik kreeg veel reacties en vragen hoe ik mijn havermout maak.
Het filmpje kan je op mijn facebook vinden en hieronder de uitleg!

IMG_9008

Wat heb je nodig:
Pannetje
Lepel
Mesje

Ingrediënten:
40 gram havermout
1 appel
1 glas gekookt water of (soya) melk
Kaneel
Zoetstof/honing

Hoe maak je het?
Doe de havermout en het water/melk in het pannetje.
Breng dit aan de kook.
Snij ondertussen je appel in stukjes en strooi naar behoefte er kaneel overheen.
Als de havermout kookt, zet hem dan zachtjes en laat zachtjes koken.
Giet het havermoutpapje bij je appel en eet smakelijk!

Tips:
– Je kunt er nog wat aan toevoegen wat jij lekker vind zoals; sesamzaadjes, lijnzaad, ongezouten noten, pure chocolade of cranberry.
– Vervang de appel eens door ander fruit zoals banaan of blauwe bessen.
– Rasp de schil van een citroen of sinaasappel ook heerlijk erdoor heen!
– Een geraspt worteltje is ook lekker.
– Vervang de kaneel eens door speculaaskruiden
– Kook eens je havermout met water/melk met een steranijs samen.
– Blijf goed roeren, vooral als je melk hebt gebruikt
– Ik maak deze havermout binnen 5 minuten. Vind je dit toch teveel werk elke ochtend. Maak het dan voor 4 dagen, bewaar het in een gord afsluitend bakje in de koelkast. Pak ’s ochtends 1/4e deel en warm dit even op in de machnetron. Nog sneller!

Je kan er alle kanten mee op. Lekker variëren dus!
Probeer het eens.

Liefs Marloes

Volg je mij ook al op FacebookInstagram ?!

Een gedachte over “Havermout ontbijt

Geef een reactie

