Driehoekje naaien voor beginners

Vandaag een gastblog, hoe leuk is dat! Onze gastblogger is Devereaux Noma van We definitely. Zij doet van alles, is heel creatief, blogt, fotografeert en heeft een eigen sieraden én mode lijn … en ga zo nog maar even door. Een creatief bezig bijtje dus. Ik hou er zo van om op haar blog rond te neuzen, voor inspiratie en de allerleukste DIY’s. (Do It Yourself) Haar creativiteit, haar eigen stijl en haar grappige stijl van schrijven inspireren mij!

Speciaal voor Be fit & inspired bedacht ze een leuke DIY ; namelijk hoekjes naaien voor beginners. Pimp je eigen ‘saaie’ tas door de hipste mode stijl toe te voegen. Geen naaimachine maar gewoon op het niveau dat voor iedereen haalbaar is! I love it! Ik zou zeggen be fit and inspired and let’s do this!

Driehoekjes naaien voor beginners

image

image

Hoekjes, pijltjes en driehoeken zijn nu in interieurs in mode helemaal hot. Daarom leek het mij leuk om je te laten zien hoe gemakkelijk je deze rage op je eigen spullen kunt maken. Dus ren niet naar de winkel, pak naald en draad en doe mee!
Hieronder heb ik een DIY geschreven voor de beginnende naaister. Mocht je al gevorderd zijn…kan je deze uitleg gebruiken als inspiratie.

Wat heb je nodig?!:

Draad, maakt niet uit welke dikte of kleur.

Naald, medium size

Schaar

Geo-driehoek

Pen

Een tas, jas of kussen. Ik heb een basic totebag gebruikt van de Xenos.

Evt. een strijkijzer

image

image

Bepaal eerst waar je je driehoeken wilt hebben en hoe groot ze worden. Leg je geo- driehoek op het stof en zet puntjes op gelijke hoogte. Hoe dichter de puntjes bij elkaar staan, hoe dichter je borduurwerk. Hoe opener het borduurwerk, tja 😉 dat kan je wel raden.

Start met een draad te knippen van ongeveer 1,5 meter. Trek de draad door de naald, totdat het in twee gelijke stukken is verdeeld. De naald is dan in het midden van je draad. Maak dan een knoopje in de uiteinden. Steek de naald aan de binnenkant van de tas, jas of kussen die niet zichtbaar is en trek deze helemaal door tot de knoop vast zit. Prik de naald weer in de buitenkant van de stof naar binnen toe, een paar millimeter naast het knoopje. Trek weer aan  je draad, totdat het stopt. Nu is je naald weer aan de binnenkant van de stof en kan je met je naald mikken om op punt 1. Trek de draad weer helemaal door tot het stopt. Nu prik je de naald in punt 2.  Dit herhaal je tot het laatste punt. Je hoeft niet steeds de draad door te knippen, maar blijft aan 1 stuk door naaien. Ik trek altijd aan het uiteinde het stof na elke nieuwe prik, zo zorg je dat de spanning van de draad niet veel is en dat je stof niet dubbelklapt.  Als je klaar bent kan je met het strijkijzer de draad nog wat beter op zijn plaats drukken, zo ziet het er nog wat netter uit. Het kan zijn dat je duo-draad soms een ongelijke spanning heeft. Trek dan rustig aan het lossere draadje en ga dan weer gezellig verder met naaien. Soms is het leven zo makkelijk! Haha.

Als je wilt variëren in driehoekjes kan je spelen met de afstand van de getekende puntjes. Ook in horizontaal en verticaal naaien. (zie foto van de totebag! ) Go with the flow. Er kan niks mis gaan en anders knip je het draadje door en begin je opnieuw. Ik hoop dat ik jullie heb aangemoedigd om met dit herfstig weer een leuke DIY te doen.
Veel plezier! Xx Devereaux
ps: Wil je nog meer makkelijke DIY’s zien van mij? Ga dan naar http://www.wedefinitely.nl en klik op het blog!

Geef een reactie

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen: