Na de vakantie..

Olá, bonjour, hello, hallo lieve vakantiegangers. Hebben jullie een fijne zomer gehad? Ik hoop dat jullie een te gekke tijd hebben gehad met lekker eten, genieten van de zon&elkaar en relaxen!

Meestal zijn we het hele jaar bezig om af te vallen en fit te worden voor de zomervakantie. Om strak in bikini of zwembroek te passen. Op vakantie gaan alle remmen los en genieten we met volle teugen. Heerlijk toch. Maar daarna?

fit

Waarom niet altijd fit en lekker in je vel? Voor mij is het geen afval race meer maar een levensstijl geworden. Ik snap dat het moeilijk is om na de vakantie weer de teugels aan te trekken. Ik zelf heb er ook moeite mee. Hier een paar tips die je misschien gaan helpen.

Sporten

  •  Zoek een sport die bij jou past en die je leuk vind. Zo hou je het langer vol!
  • Probeer structuur in te brengen. Zet de wekker eerder of ga na het eten, doe wat bij jou past! Na de vakantie vind ik het altijd weer moeilijk om in dat ritme te komen. Maar ik zet me de eerste week er echt toe en zet die wekker en na een paar dagen zit ik weer in dat ritme en gaat het vanzelf! Dus go go!
  • Gooi niet bij het minste of geringste de handdoek in de ring. Als het een keer niet lukt om te sporten, jammer dan.. morgen is weer een dag!
  • Zoek een maatje om mee te gaan sporten.
  • Werk met een doel. Dit hoeft niet perse een doel te zijn om 5 kilo af te vallen maar dat kan bijvoorbeeld ook zijn om een marathon te lopen. Dit motiveert mij altijd want dan richt en sport je om dat doel te behalen.
  • Begin in kleine stapjes maar je kan meer dan je denkt! Als je met kleine stapjes begint hou je het langer vol.

download

Voeding

  • Probeer met eten ook weer een ritme te krijgen. Af en toe een ijsje of een lekker frietje is niet erg maar dat hoeft niet iedere dag.
  • Vermijd frisdrank en drink veel water, een glas water voor het eten zorgt dat je sneller een verzadigd gevoel krijgt.
  • Als je niet van snoep of koek af kan blijven probeer het dan eerst te vervangen door iets gezondere dingen, bijvoorbeeld pure chocola of suikervrije dropjes. Neem worteltjes, snack tomaatjes en paprika mee naar je werk.
  • Ga niet met honger naar de supermarkt en zorg dat je geen snoep/koek in huis hebt zodat je in ‘zwakke’ momenten geen verleiding hebt.

Je kan het!
Succes en be fit and inspired!

x Liefs Marloes

Volg je mij ook al op FacebookInstagram ?!

Advertenties

Een gedachte over “Na de vakantie..

Geef een reactie

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s